Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

רופא שיניים מומחה – ההבדל בין טוב למושלם

בים חושבים שכל רופאי השיניים בעלי אותו הידע, אותה ההכשרה ואותו הניסיון , אבל מתברר שלא! כמו ברפואה הכללית, גם ברפואת השיניים יש התמחויות רבות. אז אספנו את צוות מומחי השיניים של מרפאות מדארט ולמדנו על ההתמחויות השונות, על ההבדלים בין הרופאים ומה חשוב לבדוק לפני שמחליטים היכן לעבור טיפול.

מה ההבדל בין רופא שיניים מומחה לרופא שיניים רגיל? על מנת לקבל תעודת מומחה ברפואת שיניים על הרופא ללמוד שלוש עד שש שנים נוספות בתחום ההתמחות ובנוסף לעבור בחינת הסמכה של האיגוד המקצועי, מפתיע , אבל רק 8% מכלל רופאי השיניים בארץ הם מומחים!

ד”ר ויינשטיין: “טיפולי שיניים בהרדמה הם התחום היחיד ברפואת שיניים שמשרד הבריאות הציב בו דרישה לרישוי ספציפי, טיפולים אלו רשאים לבצע רק מומחים שעברו הכשרה מתאימה”ד”ר קלינגר: “רופא שיניים מומחה, מטבע הכשרתו ועבודתו, התמודד עם מצבים רפואיים מורכבים וייחודיים. הניסיון הרב והממוקד בהשתלות מגדיל את הסיכוי להצלחה ומקטין את הסיכון הקיים בתהליך מורכב זה
ד”ר קלינגר: “חשוב לציין שאין תחליף אמיתי לשן הטבעית, ועל כן המחויבות שלנו להציל אותה בכל אופן אפשרי, ורק במקרה של שיניים שאינן בנות שיקום אנו עוקרים ומבצעים שיקום על גבי שתלים”

 

% מרופאי השיניים בישראל מומחים בעלי תואר – אצלנו 100% מהרופאים הינם מומחים

ד”ר גלית כהן מסבירה: “בתחומי הרפואה, מומחה הוא תואר מובנה ומוגדר, ולא הצהרה על ידע אישי או על ניסיון.

אם ראיתם פעם פרסומים על “רופא שיניים מומחה לשתלים”, דעו לכם שזוהי הצגת מומחיות שגויה והטעיית הציבור, שכן אין כלל התמחות כזו”.

אז בואו נעשה סדר: כדי להפוך להיות רופא שיניים צריך ללמוד ולקבל תואר ברפואת שיניים ואז, נוסף על כך, על מנת לקבל תעודת מומחה ברפואת שיניים על רופא השיניים ללמוד שלוש עד שש שנים נוספות בתחום בו הוא מעוניין להיות מומחה ובנוסף עליו לעבור בחינת הסמכה של האיגוד המקצועי.

אם הייתם חולים במחלת לב הייתם הולכים לרופא משפחה או קרדיולוג מומחה?

התשובה ברורה, אתם תרצו את הרופא עם הידע והניסיון הרחב והעדכני ביותר לטיפול במחלת הלב שלכם או של יקירכם ורפואת השיניים לא שונה.

זהו תחום מגוון כמו הרפואה הכללית, וגם הוא נחלק להתמחויות רבות. כיום מוכרות תשע התמחויות ברפואת שיניים :
 
  • מומחים למחלות חניכיים (פריודונטיה)
  • לכירורגיית פה ולסת
  • לאורתודונטיה (יישור שיניים)
  • מומחים ברפואת שיניים לילדים ולנוער (פדודונטיה)
  • מומחים ברפואת הפה
  • ומומחים בשיקום הפה
  • מומחים לטיפולי שורש (אנדודונטיה)
  • לרפואת שיניים קהילתית ולפתולוגיה אוראלית
 
אולי בגלל דרישות מחמירות אלו לא רבים מרופאים ממשיכים להתמחות. מסקר שערך משרד הבריאות בשנת 2008 עולה שרק 8% מכלל רופאי השיניים בארץ הם מומחים ברפואת שיניים. רופא שיניים מומחה לכל תחוםברפואה וברפואת שיניים בארץ אין חובת התמחות על מנת לבצע טיפול כלשהו.כל רופא שיניים רשאי לבצע כל טיפול – פרט לטיפולי שיניים בטשטוש ובהרדמה כללית, המחייבים רישוי מיוחד של משרד הבריאות – ולכן הבחירה ברופא שיניים כללי או מומחה נתונה בידי המטופל, לפי צורכי הטיפול שלו. לכן חשוב לדעת מה לבדוק ומה לשאול לפני שבוחרים איפה לעבור את הטיפול ואצל איזה רופא. במדארט, קבוצת מרפאות שיניים פרטיות, דוגלים בהתמקצעות ובהתמחות. “אין במרפאות שלנו רופא שיודע הכול'”, אומרת ד”ר גלית כהן , “צוות המרפאות מרכז רופאי שיניים ומומחים ברפואת שיניים בנושאים רבים, וסגל מומחים עובד בשיתוף פעולה מלא כדי לבנות לכל מטופל ומטופל תכנית טיפולים בהתאמה אישית לפי הצרכים הספציפיים שלו”. כדי להבין יותר, ראיינו את צוות המומחים של מדארט ושאלנו אותם על תחומי ההתמחות השונים, על ההבדל בכל תחום בין רופא רגיל ובין רופא מומחה, וכמובן חילצנו מהם טיפים מה חשוב לבדוק לפני שמחליטים היכן לעבור את הטיפול הנדרש.
 

רופא שיניים מומחה לכל תחום

 
ברפואה וברפואת שיניים בארץ אין חובת התמחות על מנת לבצע טיפול כלשהו. כל רופא שיניים רשאי לבצע כל טיפול – פרט לטיפולי שיניים בטשטוש ובהרדמה כללית, המחייבים רישוי מיוחד של משרד הבריאות – ולכן הבחירה ברופא ברופא שיניים כללי או מומחה נתונה בידי המטופל, לפי צורכי הטיפול שלו.
לכן חשוב לדעת מה לבדוק ומה לשאול לפני שבוחרים איפה לעבור את הטיפול ואצל איזה רופא.

במדארט, קבוצת מרפאות שיניים פרטיות, דוגלים בהתמקצעות ובהתמחות.

“אין במרפאות שלנו רופא ‘יודע כול'”, אומרת ד”ר גלית כהן , “צוות המרפאות מרכז רופאי שיניים ומומחים ברפואת שיניים בנושאים רבים, וסגל מומחים עובד בשיתוף פעולה מלא כדי לבנות לכל מטופל ומטופל תכנית טיפולים בהתאמה אישית לפי הצרכים הספציפיים שלו”.

כדי להבין יותר, ראיינו את צוות המומחים של מדארט כדי לושאלנו שאול אותם על תחומי ההתמחות השונים, על ההבדל בכל תחום בין רופא רגיל ובין רופא מומחה, וכמובן חילצנו מהם טיפים מה חשוב לבדוק לפני שמחליטים היכן לעבור את הטיפול הנדרש.